Както лесно може да се види от табличката в energy.eu в момента в България и Кипър е най-ниската цена на бензина от ЕС,а дизелът е само с 5 евроцента по-скъп от най-евтиния, очевидно е че лошите Лукойл не са толкова лоши, но след като види това безспорно доказателство че спекулата не е кой знае каква следва ропотът - ама Лукойл не купувал от Либия нефт, а от Русия, даже от компанията майка, та видите ли цената трябвало да бъде по-евтина от тази на световните пазари... дори Костов си позволи да спекулира с изказвания как било възможно изобщо да намесват Либия, едва ли не цените в/за България не зависят от световните пазари, а от договор между България и Русия/Лукойл/ тип СИВ според който ние получаваме евтин нефт срещу лапане на руски пишки - еми тъпаци вече няма СИВ има пазарна икономика, Лукойл Русия си продава горивата на пазарна цена, Лукойл България купува на пазарни цени, който не е доволен зарежда от бензиностанции които не купуват от Лукойл България и продават мега евтин безнзин и хоп какво имаме? оказва се че всъщност цените навсякъде са еднакви, нищо че произходът на бензина е от поне 5-6 различни места - Австрия, Румъния, Лукойл България... Очевидно е че различните вериги предпочитат вместо да се надцакват със стотинките, да синхронизират цените негласно и конкуренцията да е основно в качеството на горивата и промоциите с разни отстъпки и точки. Т.е. - това е положението, изходът - когато стане скъпо слизаш от автомобила, оттам намаляват оборотите, оттам спада цената - единственият начин за контролиране на цените на горивата е този.
прав си, но само тук нафтата е по-скъпа от бензина, което означава, че Лукойл печелят по-добре от нея и я дават точно колкото би излязла вносната
ОтговорИзтриванеНека да не се съглася. Основното гориво, което се използва от бизнеса, превозвачите, а даже и обикновените граждани е дизела. Тирове, автобуси, баничарки, бусове са на дизел, заради икономичността на тези агрегати.
ОтговорИзтриванеТук вече виждам по-ниски цени в 8 държави и почти идентични в още 2-3.
Как се получава така, след като ние имаме най-ниския акциз от всички?! (даже двойно по-нисък от някой държави) А той формира около 40% от цената (цитирам по памет Лукойл)
Това значи, доста по висока доставна цена на дизела от поне 2/3 от страните членки на ЕС.
Айде да не мислим толкова едностранно ;)