понеделник, януари 07, 2013

Пробуждането на bTV-зомбитата

1. Първа програма (БНТ1), 2. Втора програма (bTV) 3... всички останали
това не е най-добрата подредба на канали, но е най-често срещаната заради навик още от комунизма. Другият навик който беше развит последните 12 години е гледането на bTV, за огромна предимно не особено интелигентна аудитория bTV е нещо като хоум пейдж в случая телевизия на която рядко изневеряват, събуждат се със сутрешния блок на bTV, за малко превключват на На Кафе продължават с обедните новини на bTV, повторението на Слави... минават през следобедните турски бълвочи, вечерните новини, още 2 часа турски бълвоч, късни новини и накрая Слави ги приспива.

Голяма част от зомбираната паплач която всяка вечер гледа тези лайна беше лишена от достъп до любимия си канал и о чудо? вече 6-ти ден оцелява, нещо повече, недоволството е силно ограничено и причината може да си я обясним единствено с нещото което най-много може да ядоса някой в България - увеличението на такса. Никой, особено от тези с такса 6.80 на месец, не иска чувствително увеличение на таксата заради който и да е канал, те така или иначе възприемат всички канали за безплатни, а таксата смятат че цялата е за булсат и сега някой им иска пари за нещо което цял живот са получавали безплатно - абсурд.
Реакцията в интернет е брутална, такова плюене на bTV никога не е имало, със сигурност ги е  изненадало, в нервни изблици успяха да сътворят куп безобразни статии, спряха рейтингите на статиите си по темата, пуснаха PR-отдела си да спами по форумите, но миличките са като слон в стъкларски магазин.

Огромното самочувствие като единствени и незаменими породено от "рекордните рейтинги", дори когато не излъчват, обаче може да им изиграе доста неприятна шега. На едно зомби не трябва нито за миг да му спираш сигнала, че току виж се събудило и осъзнало, че на дистанционното има и други бутончета освен 2. Да разрушиш навик създаван 12 години не изглежда добра идея, особено когато програмата ти е толкова постна и еднообразна.Според числата които се цитират bTV иска вместо досегашните 0.6 млн лв., 1.8 млн лв. месечно от Булсатком за каналите си, доста сериозно увеличение. Средно месечния приход от реклама на bTV каналите е около 30 млн лв. според  Be Media Consultant които нямат достъп до всички отстъпки, та може да приспаднем 25% и да приемем че е 22.5 млн лв./месечно, което показва че максималния процент който могат да си позволят да загубят зрители е 10, които ще се компенсират от по-високата такса от булсатком, само че зрители лесно се губят и много по-трудно печелят, отделно булсатком няма индикации да се съгласи на новата такса, и накрая bTV хем ще са загубили сериозен процент зрители, хем ще се съгласят на левче от булсат, а защо не и 0.80 лв., а като бонус броят на непонасящите bTV се увеличава драстично особено сред най-апетитната за рекламодателите възрастова група 18-49.

1 коментар:

  1. офанзивата е защото Булсат искат да стават 4-ти GSM оператор, а ьТВ е само инструмент за натиск

    ОтговорИзтриване